poniedziałek, 1 lipca 2013

Krótki rzut oka na miasto

Początki miejscowości zwanej Sochaczewem sięgają zamierzchłej przeszłości. Mówi się o XII wieku. Niestety, niewiele z tamtych czasów dotrwało do dni dzisiejszych. Wojny przetoczyły się przez miasto jak huragan, niszcząc jego szacowny stary wygląd. Dziś miasto nie należy do najpiękniejszych, ale ze starych fotografii i detali, można jeszcze ułożyć mozaikę miasta urokliwego i z charakterem, pełnego ciekawostek i zagadek
Okolice kryją jeszcze tajemnice dawnych czasów, o których nie każdy wie. Celem niniejszej strony będzie przybliżenie tego starego Sochaczewa i tego nowego, który często zmienia swoje oblicze. Ciekawych miejsc i zdarzeń. Historii, o której warto pamiętać. Będę podróżował także poza granice miasta, po okolicznych wioskach i miasteczkach.
Mam na imię Radek, dzieje mojej rodziny są od stulecia ściśle związane z miastem. Moją pasją jest historia, pomyślałem więc, czemu nie zająć się historią mojego miasta? Zapraszam na spacer.

Herb Sochaczewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Trzy grosze